Na een aantal fijne jaren in Bourguignon zijn we weer een nieuwe weg ingeslagen.
Ons franse huis is verkocht. Wel met een gemengd gevoel. Het blijft een fijne plek maar het is tijd voor nieuwe avonturen.









Brocante dans la maison

zaterdag 12 mei 2012

Homemade brocante

Een tijdje geleden heb ik een klein kastje gekregen van een vriendin. Om op te knappen. Nou dat was wel nodig. Het was wel toe aan een opknapbeurt. Ik had het al eens met mijn vriendin gehad over het opknappen van meubeltjes (en misschien in de toekomst zelf weer verkopen) en dit was een prima basis voor een brocante kastje. Die kosten in de winkels een klein fortuin maar met wat verf en tijd kun je zelf iets leuks maken.
Ik vind het zeer geslaagd en deze komt (natuurlijk) in de franse keuken te hangen boven het (nog te verven) buffet.
Leuk voor mooie kleine dingetjes in te bewaren.
Dit opknappen is echt heel erg leuk!! Omdat ik toch bezig was en we ook een kapstok nodig hebben in huis heb meteen maar een kapstok gemaakt. Heel simpel maar het past er perfect bij.

















Ik heb krijtverf gebruikt. Cream en zachtroze voor de binnenkant. Dit is echt superverf!! Mooi mat en je hoeft niet te schuren van tevoren. Gewoon beginnen met schilderen. Daarna kun je de randjes mooi schuren voor een verweerd effect en eventueel was eroverheen. Perfect voor de brocante look.



Liefs van Monique


1 opmerking:

Hans zei

Mooi gedaan ! pas op dat je geen last van
boktor
krijgt, zou zonde zijn ! groetjes